Friday, August 26, 2005

Karleu(sanerke)





Formalni dio:
Hm... Zove me drug da idemo na otvaranje jedne fancy kafane veceras, koja je, usput, zatvarana i otvarana vise nego prosjecno postansko sanduce... Kao, ima on exclusive pozivnice, free drin i sve to... Nemam pijma. Meni se malo smuci od te svetine... Ali videcemo. Mozda uvedu neke inovacije. A do tad, evo komentar moje drugarice Mirjane, na muziku i jos ponesto...

KAD ME PITAJU: STA SLUSAS?

Traseraja od raja do jaja

HA HA! Kad me pitaju sta slusam, ja kazem (klasicno) slusam mamu i tatu. Ma, salim se!
Sta dopire do mojih usiju?
Sta to uopste svi slusaju i kako biraju sta ce slusati?
Kada mi neko kaze: "Slusam domacu zabavnu muziku" (kao da se upisuje u leksikon) ili "A joj, sto ja volim slusati kako pjeva Jelena Karleusa, Ceca Slavkovic ili (ne daj Boze) Svetlana ( od mila Ceca Arkanova) Raznjatovic, a ja se pitam: Kako, Zasto?
Recimo. Primjer:
Covjek koji se odlucio za, kako bi to nazvala "traseraju od raja do jaja", cesto je sposoban i spreman da se posvadja sa covjekom koji "zivi" muziku i poznaje ritam. Cak bi taj "traserajac" pomislio da je uspio ubijediti muzikalca da je, toboze, taj "karleusavac" u pravu sto se truje slusajuci kradljivce stranih hitova i silikonske alapace.
A najtuznije je sto taj mali umisljenko nije poslusao cak ni dvije vrste muzike. Kako zna da voli to sto tvrdi da voli, kada nije poslusao bol i jacinu rok balade i rasplesanost elektronike.
Pitam se na osnovu cega on zasniva svoj sud. Izvini, da li si ikada poslusao ( kada kazem poslusao mislim slusao i pokusao razumjeti ) elektronsku muziku, hip - hop, r'n'b, r'n'r, hevi metal, grunge ili cak kinsku operu? Kako mozes reci: Volim narodnu muziku, a volis turbo - folk ( sto alo, alo nije ni slicno), kako mozes reci da volis takvu muziku, a nikada nisi poslusao ni jednu vrstu druge muzke.
Mozda je problem sto su ljudi jednostavno "ogluvjeli" na moc muzike. Zar ne shvataju koju snagu i pokretacku moc koju ona ima? To su davno tvrdili mnogi veliki filozofi.
Razmisljala sam. ( A mora se i to nekad )
Zasto jedan "super lik" ili "super cura - dobar drug" slusa neku traseraju?
Ljudi, da sada ubacimo red psihoanalize, mozda jednostavno zavole neku pjesmu ako su je u drustvu svi pjevali.
Zamislimo! Zuraja, puno razlicitih ljudi ( koga briga za muzikom, bitno je da je drustvo odlicno) i neki "samozvani DJ" pusta hitice tipa "Ja te volim Caki ( ili cak i ), ili super ekstra pjesme Natase B(e)(u)kvalac. Raja se zanese ( e to je ona moc muzike ), svi pjevaju i preko noci zavole neku numeru. Ipak, to se dogadja onim lakovjernim i nedovoljno jakog duha ( onog dzedajskog, kako kaze Oli).
I sta sad?
Muziku treba osjecati, dodirnuti, da te poskakilja po zelucu i da te obuzme milina ritma i prstece energije. I kada to osjetite, razumjecete muziku i moci cete reci gdje ste svili gnijezdo u muzickom svijetu.
A do tad: A STA TI SLUSAS?
Mirjana Jotic


Perspektivna cica, a? Bice od nje nesto...

1 comment:

Anonymous said...

Da, prava steta sto ti ljudi nikada nisu stopirali, ili nakon dobre svirke spavali na klupama.