Sunday, November 11, 2007

Boris Boras aka DJ Borgie: Slušam, puštam i živim tehno!




Rodio se, kaže, u Sarajevu, odmah poslije smrti Maršala Tita. I prirodno je bilo da se klinac, koji se rodio u muzički blistavim osamdesetim godinama prošlog vijeka, i koji je rastao uz Soft Cell, Inner City & Technotronic prepozna u Detroit zvuku već ranih devedesetih. A njemačka minimal i techno scena ga je, kako reče, brutalno inspirisala, i natjerala da sluša, živi i miksuje techno... Ladies and Gentlemen, upoznajte Borisa Borasa, još poznatog kao DJ Borgie, Boris the Blade...



O svojim počecima kaže:


„Afrika Bambaataa me zapravo upoznao sa mojim tada buducim aktivnostima. Vidjevši njegov snimak ranih devesetih, na kom je kombinovao je neke acid house i Detroit elemente sa afričkim ritualnim temama, bio sam impresioniran.


Zapravo, sa mojom aktivacijom unutar UHF talasa je i započela moja interakcija i dijalog sa mašinama kojima sam se služio i koje su me služile svakodnevno.U to doba (1997. godine) i nisam imao priliku sjesti pred neki od softvera, koji su danas svima dostupni. Najviše su se koristile magnetofonske trake na koje sam presnimavao materijal koji je meni bio zanimljiv u to doba (hard, groovy i minimal tech) miksujuci ih na analognoj mikseti na kojoj su


potenciometri bili smrvljeni od starosti. Sjecam se i mukotrpne produkcije za radijske potrebe što danas nikome ne bih preporučio. Mislim pri tome na magnetofon kao mašinu i sve što on nosi. Ali iz današnje perspektive, taj dio života je dao veoma čvrste temelje mojoj percepciji


samog zvuka kao i zvučne slike. Nedugo zatim sam se domogao CD-ova i dan danas sam im vjeran, mada je u to doba pvc bio najkorišćeniji format za didžejing, ono što su danas audio diskovi. Uvijek sam birao i puštao muziku koja je meni inventivna. A kada to uzmete u obzir nemam preduslove da se strikno toj djelatnosti posvetim, što je i logično, jer je BiH tržište veoma malo.


Danas radim uporedo na nekoliko projekata. Kao Borgie uglavnom radim techno. Tu je još i Splendex label na kojem preferiram poprilicno minimalistican zvuk kao i Boris The Blade projekat koji je okrenut ka electru.


O četvrtom projektu The Perverts možete procitati malo nize... Svoju produkciju izdajem za Sarajevski Netlabel "Oscilator" mada se takodje moj rad može naci i na "Home Made Electronica" kao i na "Ouim" etiketama.



O najnovijem projektu „The Perverts“:


„Do pokretanja i realizacije projekta nazvanog „The Perverts“ došlo je, u stvari, sasvim jednostavno. Moj prijatelj Zlijay i ja smo dosli do zaključka da sva produkcija koju smo


dosad radili svako za sebe ima mračni prizvuk, tako da ovim projektom želimo kroz


neku satiričnu stranu ponuditi vesele note sa akcentom na funk, oldschool i trash muziku


iz osamdesetih, a sve upakovano u aranžman današnjice. Trenutno nam je obojici glavna preokupacija završetak albuma. Više o samom projektu saznajte na stranici http://www.myspace.com/thepervertspace, gdje možete i preslušati neke pjesme.



O gostovanjima izvan BiH:


Od gostovanja bih izdvojio nastup na šestom Exitu, gdje sam sa svojim prijateljima Ensarom Zgodićem aka Greg Punkovom i Andrejem Imamovićem aka D-linerom sam imao čast da budem gost Elektrana stejdža. Od klupskih večeri mi se dopalo gostovanje u Zagrebačkom klubu "Fanatik", gdje sam svirao jedne srijede, i prijatno sam se iznenadio odzivom ljudi, klub je bio pun, što je za rezultat imalo „rejvovanje“ do ranih jutarnjih sati...



O BiH sceni:


Trenutno je scena, ako ona uopšte i postoji, u nekoj fazi apstinencije. Partiji se organizuju za uži krug publike i neredovno, kvalitet samih dogadjanja bi morao biti bolji... Saradnja izmedju kolektiva je stihijska i nedovoljna... Mislim da je BIH imala najbolje preduslove da postane broj jedan regiona u domenu elektronske muzike, ali je to nestalo početkom novog mileniuma iz nasih, balkanskih razloga.


S druge strane u BIH egzistiraju i rade strašno talentovani didžejevi i producenti


kao i organizacije čijem radu se ne pridaje toliko pažnje koliko zaslužuju.


I pored svega toga, trudim se da dam doprinos poboljšanju kvaliteta organizirajuci žurke


sa svojim kolegama, a sve pod logom Webzine/Netlabela i radio emisije "Oscilator"


ugošćujući nama zanimljive producente iz bivše Jugoslavije i šire.


Takvo jedno gostovanje se i desilo početkom septembra, kada smo ugostili slovenačkog


Elektro DJ-a i producenta Boltzmanna. Poslije toga, i sam sam nedavno gostovao u kultnom ljubljanskom klubu „K4“, što mi je definitivno najvažniji nastup ove godine, ako uzmete u obzir i prisustvo starog lisca Kristofera Džasta.


Pored Boltzmanna ugostili smo i MKDSL-a, Tristy Nesha, Manasy, Zvuk Broda, Zaroff...



O pjesmi koju će uvijek voljeti i puštati:


Možda „Secret Cinema - Acid Come“, mada je nisam vrtio skoro. Mogao bih!?



O žurkama na kojima ne svira:


Naravno da idem na žurke koliko stignem, kao i svi drugi, mada mi je jedno uvo uvijek okrenuto ka pultu.



O činjenici da je elektronska scena slabo zastupljena u medijima:


Možda urednici tih novina ne žele taj tekst objaviti jer se boje za svoju djecu, ali oni


sigurno ne znaju šta im djeca rade kod kuće, dok oni isti cenzurisu...



Vesna Kerkez

No comments: