Monday, November 14, 2005

DJ Preach, intervju za srbijansko izdanje "Urban bug" magazina


Likovi kakvi su: Paul Van Dyk, Mauro Picotto, Green Velvet ili Chris Liebing ne skidaju ga sa svojih chartova; potpisan je na: Session, Primate, Zynk, Symbolism, Mbelektronics, Ascend i Iturnem etiketama; pravi totalnu oluju po klubovima od Severne do Južne Amerike, preko Evrope, Skandinavije i Japana, a vi ste to zadovoljstvo da ga upoznate imali druge noci našeg EXIT cuda. Nikako ne slucajno! Jer, kada Coxyli za nekoga kaže da je “covek na kojeg treba obratiti pažnju u 2005-oj”, onda ne treba mnogo mudrovati, nego okrenuti glavu ka Tatinom prstu i dooobro osluhnuti Preacha.Preach danas ima 24 godine, ambiciozan je i sasvim predan poslu DJ-a, producenta i label menadžera. Ono što znamo da užurbano sprema za naredni period su nova izdanje za Intec i Magik Muzik, nakon cega ga ceka još gomila stvari vezanih za produkciju. Kaže, preti ili obecava da ce te stvari biti totalno ludilo!A kako je krenuo? Prilicno uobicajeno, konstantujemo, baš kao i vecina njih kojima vikendom poklanjate svoje vreme:

«Prve gramofone nabavio sam kada mi je bilo 14-15 godina» - kaže. «Vežbao sam u garaži, sa najboljim frendom. U to vreme je zaista mali broj DJ-eva nastupao u našem gradu, te nam je jedino merilo bila dance muzika koja se vrtela po klubovima. Secam se da je ortak na cijoj gajbi smo se ponekad zezali imao fenomenalan disco sound system, kod njega smo usavršavali ubadanje bitova i miksovanje. Prvi likovi uz koje sam se navukao na elektroniku bili su naši lokalni DJ One i DJ Nic B, mada... moram da priznam da je za citav moj ulazak u ovaj svet najzaslužnija moja sestra, koja je uvek bila open mind za sve inovacije!»

+ Bavljenje produkcijom je došlo kasnije ili...?
Pet godina sam ucio muziku u školi, vecinom jazz i klasiku. Stvaranje autorske muzike zainteresovalo me u isto vreme kad i DJ-ing, s tim što je ta moja produkcija bila valjda najteža stvar koju je trebalo da postignem: ne pamtim koliko puta su mi lejblovi vracali stvari i koliko sam puta sve iznova morao da radim. Opsednutost je išla dotle da sam ujutru jedva cekao da se probudim kako bih pravio muziku!!! A možeš samo da zamisliš na šta je sve to licilo ako ti kažem da sam radio u DOS-u, na vrrrrlo sporom kompu! Ipak, nikada nisam razmišljao o razlozima zbog kojih sam krenuo s produkcijom. Jednostavno, sve vreme sam bio u muzici i nekako je bilo prirodno da taj svoj rad ugledam i na vinilu. :-))

+ Šta je to što DJ Preach zapravo želi da isprica svojom muzikom? Kako bi stil koji forsiraš opisao ljudima kojima elektronika baš i nije bliska?

Volim elektronsku muziku u svim mogucim varijantama, zbog toga sam mnogim prijateljima pomagao oko prve ploce i zato cesto radim na razlicitim projektima drugih umetnika. Mislim da je to kreiranje razlicitih stilova veoma važna stvar, garant bi nam se svima vrlo brzo smucilo kada bismo svakog dana radili isti zvuk! Muzika je moj nacin izražavanja, njome objašnjavam ko sam i u šta verujem! Trudim se da pravim stvari koje ce zvukom i inspiracijom odgovarati najpre mom setu, da po njoj bude prepoznatljiv i moj nacin DJ-isanja! A nekako ne volim da etiketiram muziku... moglo bi se reci da je moj stil nešto izmedu funky-techno-progressive i hard tribala... hmm.. Ma, na kraju krajeva, koga je još briga za stil?! Važno je samo da se napravi dobar vibe na partiju! :-))

+ Gde si imao najludji nastup?
Paa...letos sam stvarno uživao u Japanu, Španiji i Holandiji, ovo su ujedno bile i moje najprofitabilnije teritorije... :-)) Moram da kažem da su mi sva mesta sjajna, o kakvim god se kontinentima i kulturama radilo svuda nailazim na ljude kojima je stalo do izlazaka i provoda! Volim da sviram i u Južnoj Americi, i Kanadi, ali ne smem da zaboravim ni ona razvaljivanja koja sam poslednjih meseci imao u Istocnoj Evropi – na EXIT festivalu, na primer!!! Ali, eto, ako baš želiš da znaš, najludi party mi je bio u Montrealu, pred 15 hiljada ljudi! U životu nisam video nešto tako na danceflooru!

+ Cek, cek... Hajde da se malo zadržimo na impresijama o EXIT-u! :-)):-))

V R H! Mislim da niko ne može da kaže ništa loše o tom partiju, sem što je bio dvosatni potop...Ali, ljudi su ipak urlali i dizali ruke! Daaaj, pa odlepio sam na toj žurci! Srbija je sjajno mesto, baš bih voleo cešce da dolazim, upoznajem cure i partijam sa svima vama!+ Jesi li nekada negde poželeo da ostaneš malo duže nakon giga?Pazi, nije lako da se zadržim baš svuda gde sviram, iako se trudim da obidem sto više mesta, da upoznam što više ljudi kako bih provalio i njihovu kulturu. Ove godine sam skoro nedelju dana ostao u Japanu i baš mi je bilo super! Ma, svaka zemlja ima nešto svoje... Da budem iskren, oduševljen sam celim azijskim kontinentom. Voleo bih da sledece godine napravim tamo bar jednomesecnu turneju! Azija je tako drugacija od Kanade!

+ A kakva je tvoja zemlja? Naša publika je prilicno dobro obaveštena o tome šta se dešava u evropskim, pa i u vecini svetskih klubova, ali nam fale informacije iz Kanade...
Imamo jaku house i trance scenu. Najbolji provod je, normalno, u velikim gradovima: Montrealu, Kvebeku, Torontu, Otavi i Halifaksu. Techno scena nam baš i nije previše jaka, ali opet mogu da kažem da ljudi vole taj zvuk... Upravo sada sam na turneji po Kanadi i stvarno mi je strava! Vec trecu godinu nastupam u ogromnom klubu “Aria” i svaki put nakon izvesne pauze primetim da ljudi iznova otkidaju na funky techno! :-)

+ Šta misliš o remixima? Cini se lakšim praviti remake nego nove stvari...
Super su remixi! Volim da vrtim i njih i bootleg izdanja. Mislim da mi zapravo neprestano recikliramo staru muziku i prilagodavamo je aktuelnom zvuku. Ponekad jeste lakše remixovati original, ali i samim tim dodavanjem neceg svog ti praviš kompletno drugaciju stvar. Kao u slagalici. Techno evoluira, najbolje tek dolazi narednih godina!

+ Reci nam nešto više o RELIC RECORDINGS?

Izdavacku kucu smo napravili pre dve godine i trenutno izbacujemo treci singl (ukljucujuci remix Marca V.-ja). Relic Recordings je okrenut ka dva sasvim razlicita zvuka: sublabel (Relic Silver) pretežno cini produkcija Marca G.-ja koja je onako više tech house sa jakim bas linijama, dok je glavni label (Relic Gold) cross over fora izmedu techna, tribala i melodije. Upravo smo završili i mix kompilaciju koja je veoma dobro prihvacena u Kanadi, a radimo i na distribuciji po Japanu i Evropi. Sve te informacije o kuci, DJ-evima, o tome gde sviramo ljudi mogu da pronadu na:http://www.relic-rec.com/ . Izvolite, pogledajte! :-))

Ivana Antic

No comments: